چهارشنبه 28 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/26 09:19
  • 1402/11/17 - 15:48
  • - تعداد بازدید: 44
  • - تعداد بازدیدکننده: 44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
وزیر علوم در شهرستان دشتی:

کشورهایی که خام فروشی می کنند رتبه اقتصادی پایینی دارند

دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح کارخانه آهک هیدراته در دشتی اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و کسانی که در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فعالیت می کنند، امری لازم و ضروری است

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح کارخانه آهک هیدراته در دشتی اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و کسانی که در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فعالیت می کنند، امری لازم و ضروری است.
وی افزود: امروز رتبه اقتصادی کشورها بر اساس پیچیدگی‌های اقتصادی تعیین می شود و کشورهایی که خام فروشی می کنند رتبه پایینی دارند.
وزیر علوم تصریح کرد: معادن، نفت و گاز و پتروشیمی و سایر ظرفیت های اقتصادی و تولیدی، اگر خام فروشی شوند، سودآوری کمتری دارند.
زلفی گل خاطر نشان کرد: فرآوری محصولات خام و تولید محصولات جدید، علاوه بر افزایش درآمد ارزی و ریالی، اشتغالزایی بیشتری نیز خواهد داشت.
وی گفت: پیچیدگی اقتصادی یعنی اینکه ما از علم و فناوری در تولید محصولات جدید بهره گرفته و از خام فروشی فاصله بگیریم.
وزیر علوم خواستار استفاده از فناوری در حوزه صنعت و تولید شد و ابراز داشت: کربنات تولیدی این کارخانه، مصارف زیادی در حوزه دارو و مواد شیمیایی دارد و بهره وری ارزی را افزایش می دهد.
دکتر زلفی گل افزود: دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بخش شیمی بسیار قوی و توانمند است و می توانند به این کارخانه در زمینه فرآوری کربنات، کمک کنند‌.
وزیر علوم در ادامه با اشاره به توسعه و پیشرفت استان بوشهر یادآور شد: با تلاش های استاندار جهادی استان بوشهر، شاهد رشد و تعالی استان در بخش ها و حوزه های مختلف هستیم که امیدوارم این روند تداوم یابد‌

  • گروه خبری : میهمانان
  • کد خبر : 38751
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین