چهارشنبه 28 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/26 09:19
  • 1402/11/14 - 20:39
  • - تعداد بازدید: 36
  • - تعداد بازدیدکننده: 36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تجدید میثاق معاون پارلمانی رئیس جمهور با اولین شهید انقلاب اسلامی در بوشهر

معاون پارلمانی رئیس جمهور با حضور بر سر مزار مطهر شهید عاشوری، اولین شهید انقلاب اسلامی در استان بوشهر، با شهدا تجدید بیعت کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور پیش از ظهر جمعه با همراهی استاندار بوشهر و مدیران استان بوشهر بر مزار مطهر شهید آیت الله حاج شیخ ابوتراب عاشوری اولین شهید انقلاب اسلامی در استان بوشهر حضور یافت و با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تداوم راه شهدا اظهار داشت: شهید عاشوری پیشگام و پرچم دار نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در استان بوشهر بوده است.

وی افزود: تکریم و تعظیم شهدا و خانواده این بزرگواران وظیفه تک تک مسئولان است و امنیت و آرامش امروز کشور مرهون فداکاری و ایثارگری شهدای والا مقام است.

فرزند شهید عاشوری نیز گوشه ای از مبارزات این شهید والامقام را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، شهید آیت الله شیخ حاج ابوتراب عاشوری فرزند شیخ عباس متولد ۱۳۱۲ هجری شمسی در روستای حیدری از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر است.

وی تحصیلات حوزوی را در نجف و قم تا درجه اجتهاد ادامه داد و برای تبلیغات مذهبی به بوشهر آمد و در این شهر مقدمات تاسیس مدرسه علمیه را فراهم کرد و به فعالیت علیه نظام شاهنشاهی پرداخت.

 شهید عاشوری در سال ۱۳۵۷ شمسی مورد تعرض و اذیت ماموران پهلوی قرار گرفت و سرانجام در ۱۳ آذرماه ۱۳۵۷شمسی به دست ماموران رژیم پهلوی در بوشهر به ضرب گلوله عوامل طاغوت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

  • گروه خبری : میهمانان
  • کد خبر : 38697
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین