پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/26 09:19
  • 1401/12/23 - 20:16
  • - تعداد بازدید: 150
  • - تعداد بازدیدکننده: 145
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خبر داد

واگذاری 620 هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو در منطقه شیف غربی بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از واگذاری 620 هکتار اراضی ساحلی منطقه شیف غربی بوشهر برای پرورش میگو خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از واگذاری 620 هکتار اراضی ساحلی منطقه شیف غربی بوشهر برای پرورش میگو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در آیین عملیات اجرایی مجتمع پرورش میگوی شیف غربی در بوشهر اظهار داشت: رئیس جمهور در دور نخست سفر به استان بوشهر  دستور داد یک هزار و ۵۰۰ هکتار  از اراضی ساحلی استان بوشهر به افراد واجد شرایط برای پرورش میگو اختصاص یابد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: در همین ارتباط ۸۰۰ هکتار در دیلم و ۷۰۰ هکتار در جزیره شیف غربی شناسایی و زمینه واگذاری این زمین‌ها به متقاضیان فراهم شد.
 
وی در خصوص روند واگذاری اراضی به متقاضیان پرورش میگو در دیلم و جزیره شیف غربی گفت: در همین ارتباط کارگروه واگذاری اراضی با عضویت ۱۸ دستگاه اجرایی ونظارتی در استان تشکیل و ۵۰ جلسه کارشناسی و مدیریتی برگزار تلاش شد معیارهایی که جمعیت بیشتری از استان را زیر پوشش قرار بدهد مشخص کند.
 
باستین اولویت واگذاری اراضی را مناطق محروم و روستایی با هدف تثبیت جمعیت و کاهش مهاجرت از روستاها و منافع حاصل از اجرای این طرح به مردم برسد.
 
وی تخصص گرایی، توجه به فارغ التحصیلان دانشگاهی مرتبط، توجه به ایجاد اشتغال برای افراد فاقد شغل و جامعه ایثارگری، شفافیت و عدالت اجتماعی در واگذاری‌ها را بعنوان یک اصل معرفی کرد.
 
معاون امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: در همین ارتباط باید معیارهایی تدوین می شد که واگذاری‌ها در قالب تعاونی‌های هفت نفره صورت گیرد و تصمی گرفته شد زمین‌ها در قطعه های بزرگ به یک شخص واگذار شود در قطعه های کوچک به گروهها و مجموعه های کوچکتری واگذار شود.

وی همچنین منع  مداخلات کارکنان دولت در معاملات دولتی و بررسی صحت و سقم استعلام‌ها پس از بارگذاری مدارک را از جمله دیگر اقدامهای انجام شده در روند واگذاری ها عنوان کرد.
 
معاون اقتصادی استاندار بوشهر در خصوص نتایج فراخوان‌های داده شده گفت: در فراخوان شیف غربی ۵۴۰ تعاونی بالغ سه هزار و ۸۳۵ نفر شرکت کردند.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : معاون اقتصادی
  • کد خبر : 35038
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین