چهارشنبه 28 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/26 09:19
  • 1403/05/13 - 13:10
  • - تعداد بازدید: 94
  • - تعداد بازدیدکننده: 94
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

معاون سیاسی استاندار بوشهر از کاهش ۱۳ درصدی سرقت در استان بوشهر خبر داد

اکبر پورات در جمع خبرنگاران به اهم اقدامات انجام شده بخش امنیتی، انتظامی و مرزی استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در استان بوشهر برقراری نظم و امنیت کامل در مناسبت‌های ملی و مذهبی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، اکبر پورات در جمع خبرنگاران به اهم اقدامات انجام شده بخش امنیتی، انتظامی و مرزی استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در استان بوشهر برقراری نظم و امنیت کامل در مناسبت‌های ملی و مذهبی صورت گرفته است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در رابطه با مراسم اربعین حسینی امسال تاکنون 4 جلسه ستاد هماهنگی اربعین برگزار و مکاتباتی با دستگاه های اجرایی صورت گرفته و تمهیدات و هماهنگی های لازم جهت برگزاری پرشور گردهمایی اربعین انجام شده است.


وی افزود: با تمرکز بر 4 محور خدمات، امنیت، سلامت زوار و آموزش و اطلاع رسانی به موقع برای افزایش مشارکت برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است.


پورات عنوان کرد: تا هشتم مرداد ماه حدود 15 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که استان بوشهر از لحاظ تعداد نفرات ثبت نامی رتبه 11 و از نظر تناسب جمعیت رتبه اول کشور را داراست.


وی بیان کرد: همچنین موکب داران تاکنون برای برپایی تعداد 188 موکب ثبت نام کرده اند که از این تعداد 145 موکب تایید شده، 7 موکب در مرز شلمچه، 65 موکب از مرزهای ورودی استان تا قبل از مرز شلمچه و 73 موکب در کشور عراق برپا می شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد امنیت انتخابات استان و برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دو مرحله از دیگر اقدامات انجام شده در بخش امنیتی و انتظامی بوده که در آرامش و نظم کامل برگزار شد.


پورات افزود: با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 13 درصد کاهش سرقت و حدود 60 درصد افزایش کشفیات سرقت در استان را شاهد بوده ایم که براساس آمار وزارت کشور، استان بوشهر در رده استان های امن کشور محسوب می شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: حدود 26 میلیارد تومان اعتبارات 5 درصد تملک دارایی استان، مبلغ 22 میلیارد و 650 میلون تومان آن دریافت که از این مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت احداث ساختمان یگان امداد شهر برازجان، 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت ساخت ساختمان ایکس ری ایستگاه شهید صلاحی دشتستان، 850 میلیون تومان بابت ساخت ایستگاه راهور میدان حر شهر بوشهر و مابقی برای بازسازی، تعمیر و تجهیز کلانتری و پاسگاه های انتظامی و مرزبانی در سطح استان هزینه شده است.
 
پورات بیان کرد: اجرای 7 طرح عملیاتی مبارزه با انواع قاچاق کالا و سوخت و انجام 7 عملیات مشترک استانی و فرا استانی در راستای دستورالعمل اقدام مشترک نیروهای مسلح در راستای کشف انواع کالا و سوخت انجام شده است.


وی از انهدام 3 باند کلان قاچاق سوخت با توقیف 3 فروند شناور و کشف مقدار 163 هزار و 100 لیتر سوخت قاچاق خبر داد و گفت: در 4 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 3 درصدی کشف کالای قاچاق در استان شاهد بوده ایم.

  • گروه خبری : معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی
  • کد خبر : 39729
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین