پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/26 09:19
  • 1401/09/22 - 16:46
  • - تعداد بازدید: 158
  • - تعداد بازدیدکننده: 156
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر

عملیات اجرایی نخستین طرح سبز تولید اوره پتروشیمی همت در عسلویه آغاز شد

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر عملیات اجرایی نخستین طرح سبز تولید اوره پتروشیمی همت در منطقه پارس جنوبی در شهرستان عسلویه آغاز شد.

pardis2.jpg



با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر عملیات اجرایی نخستین طرح سبز تولید اوره پتروشیمی همت در منطقه پارس جنوبی در شهرستان عسلویه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر،  علی باستین در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح سبزواره پتروشیمی همت به‌عنوان نخستین پروژه زیست محیطی صنعت پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی با بیان اینکه این استان نقش مهمی در تولید ناخالص ملی دارد، اظهار داشت: 6.3 تولید ناخالص ملی مربوط به استان بوشهر است که نشان از جایگاه این استان در عرصه تولید، صادرات و صنعت است.

وی جایگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پارس جنوبی در استان بوشهر را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: با وجود این همه ظرفیت صنعتی پارس جنوبی، نرخ بیکاری در استان بوشهر نگران کننده است که نیاز به همکاری و تعامل بیشتر صنایع و تأسیسات پارس جنوبی در جذب نیروهای بومی استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نرخ بیکاری استان را 8.4 درصد دانست و بیان کرد: زیبنده استان بوشهر نیست با این همه ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی در منطقه پارس جنوبی جوانان این استان متقاضی اشتغال باشند.

باستین با اشاره به آغاز ساخت طرح سبزواره پتروشیمی همت به عنوان نخستین پروژه زیست محیطی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: تقاضا می‌شود در جذب نیرو از این ظرفیت از جوانان متخصص استان بوشهر استفاده شود.

وی ویژگی این طرح را برشمرد و خاطر نشان کرد: این طرح نقش مهم و تاثیرگذاری در کاهش آلایندگی منطقه دارد که با تکمیل و وارد مدار شدن آن از انتشار 850 هزار تن آلایندگی دی اکسید کربن در منطقه پارس جنوبی جلوگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه آلایندگی زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی مشکلاتی ایجاد کرده است افزود: اجرا این طرح نقش مهم و اثرگذاری در کاهش آلایندگی زیست محیطی دارد و این طرح در شرایط ویژه تحریمی اجرا می‌شود که قابل توجه است.

باستین وجود 3500 واحد صنعتی و تولیدی خرد، کوچک و متوسط در استان بوشهر خاطر نشان کرد: این واحدها در بخش‌های گوناگون از جمله تولید سیمان، ساخت شناور و کشتی، تولید محصولات مختلف و دیگر عرصه‌ها فعالیت می‌کنند که 500 واحد آن نیمه فعال و یا راکد هستند.

وی خواستار انتقال حساب بانکی شرکت‌های پتروشیمی از مرکز به بوشهر شد و افزود: انتقال این حساب‌ها نقش مهمی در کمک به رونق اقتصادی و حل مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال دارد.

معاون استاندار بوشهر تولید محصولات مختلف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان لازم کالاها و محصولات مورد نیاز صنایع مستقر در پارس جنوبی از تولیدکنندگان داخل استان بوشهر خریداری شود.

باستین بر استفاده از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر در عرصه‌های گوناگون صنعتی و تولیدی تأکید کرد و گفت این استان از ظرفیت بالایی در ارائه خدمات دانشی در پارک علم و فناوری دارد که می‌توان از این ظرفیت استفاده شود.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : معاون اقتصادی
  • کد خبر : 28420
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین