چهارشنبه 28 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/26 09:19
  • 1403/05/09 - 18:17
  • - تعداد بازدید: 75
  • - تعداد بازدیدکننده: 75
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

شعاع مرزنشین در استان بوشهر از ۳۰ به ۵۰ کیلومتر افزایش یافت

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از افزایش شعاع مرزنشینی در استان بوشهر از ۳۰ به ۵۰ کیلومتر خبر داد و گفت: بر این اساس شهروندان مراکز شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر مشمول دریافت خدمات و مزایای تعاونی مرزنشینان شدند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از افزایش شعاع مرزنشینی در استان بوشهر از ۳۰ به ۵۰ کیلومتر خبر داد و گفت: بر این اساس شهروندان مراکز شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر مشمول دریافت خدمات و مزایای تعاونی مرزنشینان شدند.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان بوشهر از ورود نیروهای جوان و تحصیلکرده به بدنه مدیریتی تعاونی‌های مرزنشینان استان خبر داد و اظهار داشت: قانونگذار برای حمایت از معیشت مرزنشینان، سازوکارهای مختلفی پیش‌بینی کرده که تعاونی‌های مرزنشینان هم یکی از این بسترهای مهم محسوب می‌شود و از این‌ رو لازم است این تعاونی‌ها تأمین نیازهای شهروندان و اعضای خود را در اولویت قرار دهند.
 
وی با اشاره به سابقه فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان استان بوشهر و اقداماتی که طی 3 سال اخیر برای احیای آنها انجام شده است، افزود: تعاونی‌های مرزنشینان استان، هم در بخش تأمین کالاهای مورد نیاز و هم در زمینه توزیع مایحتاج مردم، ظرفیت‌های خوبی دارند و در سال‌های اخیر به کنترل بازار استان کمک کرده‌اند. با این حال لازم است با انجام انتخابات سالم و اضافه شدن جوانان به روز و تحصیل کرده به بدنه مدیریتی تعاونی‌ها، فعالیت‌های تجاری این تشکل‌ها کارا، پویا و روزآمد شوند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: از دیگر نقاط ضعف تعاونی‌های مرزنشینان استان بوشهر، عدم اطلاع‌رسانی شفاف و کامل اقدامات و خدمات تعاونی به اعضای آن است، با شفاف‌سازی عملکرد مالی مدیریت تعاونی‌ها و تشریح خدمات قابل ارائه به شهروندان، به راحتی مردم به عضویت در آنها تشویق می‌شوند.
 
وی اصلاح آئین‌نامه قانون ساماندهی مبادلات مرزی را یکی از دستاوردهای مهم 3 سال اخیر عنوان و خاطرنشان کرد: با پیگیری انجام شده و اصلاح 2 بند از آیین‌نامه یاد شده، شعاع مرزنشین در استان بوشهر از 30 به 50 کیلومتر رسیده و شهروندان مراکز شهرستان‌های 10گانه استان بوشهر مشمول دریافت خدمات و مزایای تعاونی مرزنشینان شده‌اند.
 
وی اضافه کرد: بر این اساس جمعیت مشمول استان بوشهر در دریافت خدمات از تعاونی مرزنشینان از 493 هزار نفر به بیش از یک‌میلیون و 211 هزار نفر افزایش یافته است.
 
باستین با بیان اینکه با این اقدام زمینه برای توسعه فعالیت‌ها و بهره‌مندی حداکثری از سهمیه ارزی مربوطه تعاونی مرزنشینان استان فراهم شده است، گفت: همه فعالیت‌های تعاونی مرزنشینان استان بوشهر باید منطبق بر قوانین جاری کشور باشد و ادارات دولتی نیز در چارچوب قوانین، از این تعاونی‌ها حمایت خواهند کرد تا خدمات و منافع این کارها به شهروندان استان بیشتر و بهتر ارائه شود.
  • گروه خبری : معاون اقتصادی
  • کد خبر : 39720
تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین