پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/26 09:19
  • 1402/03/27 - 12:08
  • - تعداد بازدید: 306
  • - تعداد بازدیدکننده: 297
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
باحضور استاندار بوشهر

جهادگران و پیشکسوتان جهاد سازندگی استان بوشهر تجلیل شدند

همزمان با هفته جهاد کشاورزی، از پیشکسوتان جبهه و جنگ، فرماندهان، خانواده‌های معظم شهدا و جهادگران با حضور استاندار بوشهر تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در آیین تجلیل از پیشکسوتان جبهه و جنگ، فرماندهان، خانواده‌های معظم شهدا و جهادگران با گرامیداشت 27 خرداد سالروز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان تاریخی امام راحل در سال 1358، اظهار داشت: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا دستور 2 نهاد مهم شامل جهاد سازندگی و سپاه پاسداران و بسیج را صادر کردند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه سپاه پاسداران و بسیج در عرصه دفاع و پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی در زمینه امنیتی، دفاعی و فرهنگی نقش مهمی ایفا می‌کند گفت: شکل‌گیری جهاد سازندگی در عرصه عمران، آبادانی، تولید و امنیت غذایی است که تاکنون طرح‌های مهم و موفقی اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه با تلاش جهاد سازندگی تحول شگرف و قابل توجهی در روستاها در عرصه‌های مختلف زیرساختی، تولیدی و اشتغال‌زایی ایجاد شد گفت: در 8 سال دفاع مقدس جهاد سازندگی نقش مهم و تاثیرگذاری در جبهه‌های حق علیه باطل ایفا و در خطوط مقدم جبهه و عملیات‌های دفاع مقدس خدمات ارزشمندی ارائه کرد.

استاندار بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران جهاد سازندگی خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی استان بوشهر در 8 سال دفاع مقدس در جبهه‌های زمینی و دریایی 56 شهید، 550 جانباز، 12 آزاده تقدیم کرد و در این راستا 11 هزار و 720 نوبت اعزام به جبهه عملیاتی در 8 سال دفاع مقدس داشته است.

محمدی‌زاده جهاد سازندگی استان بوشهر را یکی از نهادهای موفق در عرصه‌های مختلف عمران و آبادانی روستاها و تولیدی دانست و تصریح کرد: جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی کنونی نقش مهمی در امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا کرده و در این خصوص طرح‌های مهمی در استان بوشهر اجرا شده است.

وی تولید 15 درصد خرما کشور از نخیلات استان بوشهر را از جمله ظرفیت‌های این استان دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر در تولید خرما علاوه بر تأمین نیاز داخلی و کشور، بخش عمده‌ای در چرخه صادرات قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر تولید 63 درصد میگو پرورشی کشور را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر برشمرد و بیان کرد: استان بوشهر در تولید پرورش ماهی نقش مهمی دارد و ظرفیت تولید و پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس از 3 هزار و 500 هزار تن، در دولت سیزدهم تاکنون به 17 هزار تن افزایش یافته است.

محمدی‌زاده توسعه تولیدات در بخش‌های کشاورزی، دامداری، مرغداری، پرورش آبزیان و صنایع فرآوری را روزافزون دانست و افزود: فرایند خودکفایی و امنیت غذایی به جد در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : استاندار,گزارش تصویری
  • کد خبر : 36868
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین