پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/26 09:19
  • 1402/04/14 - 16:21
  • - تعداد بازدید: 180
  • - تعداد بازدیدکننده: 174
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر خبر داد

اجرای طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در روستاهای استان بوشهر

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر با اشاره به اینکه روستا محل تولید، اشتغال و اقتصاد است گفت: در این زمینه طرح توانمندسازی، کارآفرینی مردم پایه در روستاهای استان بوشهر اجرایی شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، سهراب امیری‌نژاد در آیین روز شهرداری و دهیاری در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر با تبریک از توسعه طرح‌های عمرانی و زیرساختی در روستاهای استان خبر داد و اظهار داشت: قرارگاه جهادی توسعه و تحول روستایی در وزارت کشور و استان‌ها فعال شده که در این زمینه طرح توانمندسازی، کارآفرینی و مردم پایه در حوزه اقتصاد در 16 محور فعال شده است.

وی با بیان اینکه طرح توانمندسازی کارآفرینی مردم پایه در روستاها تحت عنوان برنامه تکام اجرایی شده است گفت: در این طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در اولویت قرار دارد و بر اساس ظرفیت روستاها توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه اجرایی شده است.

امیری‌نژاد راه‌اندازی قرارگاه جهادی را در عرصه پیشرفت همه جانبه روستا، ایجاد منابع درآمدی جدیدی برای دهیاری‌ها و توسعه امور زیربنایی روستاها دانست و بیان کرد: قرارگاه جهادی در 16 محور فعالیت می‌کند که اشتغال، ساخت مسکن، تولید و واگذاری زمین به روستاییان در اولویت است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر از الحاق اراضی جدید به روستاهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای توسعه طرح‌های ساخت مسکن، اراضی مختلف به محدوده روستاها الحاق یافته است.

امیری‌نژاد با بیان اینکه اعتبارات لازم در حوزه عمرانی به استان ابلاغ و تخصیص یافته است گفت: اعتبارات لازم برای توسعه طرح‌های عمرانی اختصاص یافته و باید در جذب اعتبارات و تکمیل طرح‌ها تلاش جهادی شود.

وی توجه به برنامه اجتماعی و فرهنگی در روستاها را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با تنش‌های فرهنگی و جلوگیری از آسیب‌ها توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی در روستاها شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر خدمات‌رسانی به مردم را از اهداف تأسیس دهیاری‌ها نام برد و گفت: توسعه طرح‌های آبرسانی در روستاها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

انتهای پیام

  • گروه خبری : مدیران ستادی
  • کد خبر : 37177
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین