پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/26 09:19
  • 1402/04/12 - 15:03
  • - تعداد بازدید: 209
  • - تعداد بازدیدکننده: 206
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خبر داد

اتخاذ تکلیف جدید برای بانک‌های غیردولتی استان بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به انتقاد وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت به خارج شدن سپرده‌های مردم استان بوشهر، گفت: این انتقاد بسیار به جا است و در این راستا تکلیف جدید برای بانک‌های غیردولتی استان بوشهر تعیین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر،علی باستین در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر با اشاره به بررسی پرداخت تسهیلات تبصره 16 با هدف ایجاد اشتغال و رفع محرومیت از مناطق محروم و کم برخوردار استان، اظهار داشت: در این زمینه با حضور همه مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ارتباط ویدئو کنفرانسی فرمانداران پرداخت‌های تبصره 16 در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت.

پرداخت 700 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 در استان بوشهر

وی با اشاره به ابلاغ یک‌ هزار و 446 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 به استان بوشهر گفت: از این میزان تسهیلات ابلاغی تاکنون 700 میلیارد تومان پرداخت شده و در این راستا همکاری و مشارکت بانک‌ها در تسریع پرداخت تسهیلات یاد شده درخور تحسین است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با قدردانی از بانک‌های دولتی در  تسریع پرداخت تسهیلات تبصره 16 گفت: تعدادی از بانک‌های خصوصی در استان بوشهر همکاری خوبی دارند ولی متأسفانه تعدادی از بانک‌های خصوصی هیچ همکاری در پرداخت تسهیلات ندارند و تدابیر لازم در مورد این بانک‌ها با حضور استاندار بوشهر در نشست تخصصی و ویژه با حضور مسئولان بانک‌های خصوصی اتخاذ می‌شود.

باستین بیان کرد: با توجه به فرصت کم باقیمانده تا تیرماه برای پرداخت تسهیلات تبصره 16 تأکید شد بانک‌ها در تمام اوقات حتی در شب در بانک‌ها حضور داشته باشند و نسبت به پرداخت تسهیلات تبصره 16 اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هر گونه تعلل در پرداخت تسهیلات یاد شده قابل پذیرش نیست چون حق مردم استان بوشهر است گفت: مسئولان بانک‌های استان بوشهر قول دادند نسبت به پرداخت تسهیلات تسریع کنند و به مسئولان دستگاه‌های اجرایی تأکید شد مسئولان مربوطه در پرداخت این تسهیلات در بانک‌ها حضور داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تأکید کرد: هر متقاضی دریافت تسهیلات تبصره 16 در مدت 48 ساعت آینده که نسبت به تکمیل پرونده اقدام نکند سهمیه آن حذف می‌شود و به متقاضی دیگری واگذار می‌شود.

باستین باتأکید بر تسریع تکمیل پرونده‌‌های متقاضی دریافت تسهیلات تبصره 16 در بانک‌ها اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات در اسرع وقت به متقاضیان، از اهداف مهم است و در این راستا بانک‌ها منتظر متقاضیانی که بیش از 48 ساعت به بانک مربوطه مراجعه نکنند نمی‌ماند.

وی بیان کرد: با این رویکرد پیش‌‌بینی می‌شود تسهیلات تبصره 16 به سرعت در نقاط مختلف استان بوشهر پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر پرداخت تسهیلات 16 را یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های ذیربط دانست و تأکید کرد: هر هفته آخرین وضعیت پرداخت این تسهیلات به سمع و نظر مردم استان بوشهر رسیده می‌شود.

پرداخت تسهیلات بانک‌های دولتی استان بوشهر نسبت به منابع به 83 درصد رسید

باستین مصارف بانک‌های دولتی استان بوشهر را نسبت به منابع مطلوب اعلام کرد و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم نسبت مصارف به منابع بانک‌ها 36 درصد بود اکنون به 83 درصد رسیده و بانک‌ها همراهی خوبی دارند.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در اسفند ماه گذشته تسهیلات قابل توجهی برای رشد تولید و اشتغال مصوب شد افزود: در این زمینه بر اساس توافق با بانک‌ها 20 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی استان بوشهر تصویب شد و در این راستا به‌صورت مستمر طرح‌ها به بانک‌ها اعلام می‌شود و ان‌شاءالله رونق خوبی در این حوزه صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یکی از مشکلات مهم در پرداخت تسهیلات را مربوط به بانک‌های خصوصی در استان بوشهر دانست و افزود: متأسفانه بانک‌های خصوصی همکاری خوبی ندارند و تلاش می‌شود این بانک‌ها همکاری خود در پرداخت تسهیلات افزایش دهند.

انتقاد وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت به خارج شدن سپرده‌های مردم استان بوشهر

باستین با اشاره به انتقاد وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت به خارج شدن سپرده‌های مردم استان بوشهر تصریح کرد: این انتقاد بسیار به جا است، چرا که حق مردم استان بوشهر نیست سپرده‌های آنان در استانی دیگر یا مرکز کشور به مصرف برسد.

وی با بیان اینکه تکلیف جدید برای بانک‌های غیردولتی استان بوشهر تعیین می‌شود افزود: در این راستا در نشست با حضور استاندار بوشهر و مسئولان بانک‌های خصوصی این مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد و نسبت به تکلیف پرداخت حداقل 50 درصد منابع بانک‌های خصوصی به مردم استان بوشهر تأکید می‌شود.

وی ادامه داد: به مردم استان بوشهر قول داده می‌شود که حق مردم از بانک‌های بخش خصوصی گرفته شود.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : معاون اقتصادی ,گزارش تصویری
  • کد خبر : 37139
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین