پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/26 09:19
  • 1402/06/27 - 15:37
  • - تعداد بازدید: 94
  • - تعداد بازدیدکننده: 79
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خبر داد؛

ابلاغ قانون جهش تولید دانش‌بنیان در حمایت از شرکت‌های فناور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از ابلاغ قانون جهش تولید دانش‌بنیان در حمایت از شرکت‌های فناور خبر داد و گفت: در این راستا پرداخت تسهیلات لازم اعتباری و مالی برای حمایت از تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در نشست قرارگاه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر قانون جهش تولید را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان بیش از 18 ماه از طریق مجلس به دولت برای حمایت از طرح‌های فناوری ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه این قانون با چند هدف مصوب شده است تصریح کرد: با توجه به محدودیت شدید منابع طبیعی دیگر مانند گذشته نمی‌توان به روش‌های سنتی کار شود و ضرورت دارد نسبت به ارتقا بهره‌وری در همه بخش‌های کشاورزی، صنعت، تولید و دیگر حوزه‌ها اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه قانون جهش تولید دانش‌بنیان در راستای کاهش وابستگی به خارج از کشور و خروج ارز از کشور مصوب شده است تصریح کرد: امنیت غذایی، دفاعی، سلامت، صنعت و امنیت کشور از مقوله‌های اصلی تدوین و تصویب این قانون است.

باستین تکمیل زنجیره ارزش تولید اقلام راهبردی و دارای اولویت کشور را از دیگر اهداف مهم تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان دانست و بیان کرد: افزایش تاب‌آوری اقتصادی کشور از موارد مهم این قانون است، با ارزیابی انجام شده استان بوشهر سال گذشته جایگاه خوبی در عرصه دانش‌بنیان نداشت.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در شاخص‌های عمرانی و اقتصادی جایگاه خوبی در کشور کسب کرده است گفت: در حوزه دانش‌بنیان طرح‌های مهمی تدوین شده که با وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم امسال تحول مهمی در این عرصه ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر حمایت از حوزه دانش‌بنیان را یکی از ضروریات دانست و از ابلاغ قانون جهش تولید دانش‌بنیان در حمایت از شرکت‌های فناور خبر داد و تأکید کرد: در این راستا پرداخت تسهیلات لازم اعتباری و مالی برای حمایت از تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت قرار دارد که امید می‌رود در این حوزه اقدامات مهم و موثر انجام شود.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : معاون اقتصادی ,گزارش تصویری
  • کد خبر : 38618
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین