پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/29 15:41
  • 1402/04/24 - 14:18
  • - تعداد بازدید: 265
  • - تعداد بازدیدکننده: 260
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خبر داد؛

پرداخت 858 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 اشتغال‌زایی در استان بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از پرداخت 858 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 اشتغال‌زایی در استان خبر داد و گفت: در این راستا بانک‌های دولتی در استان حدود 78 درصد تسهیلات ابلاغی پرداخت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره 16 قانون بودجه با اشاره به تذکر وزیر اقتصاد و امور دارایی در پرداخت تسهیلات بانک‌های خصوصی در استان بوشهر به وضعیت پرداخت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیت پایش و محاسبه پرداختی بانک‌ها از محل تبصره 16 قانون بودجه با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی و بانک‌های عامل بررسی شد.

وی با اشاره به پیگیری انجام شده و تشکیل جلسات مستمر در پرداخت تسهیلات وام به بخش‌های مختلف اشتغال‌زایی و رشد تولید گفت: با همکاری خوب بانک‌های دولتی در استان بوشهر از سهمیه 1446 میلیارد تومان تبصره 16 تاکنون 858 میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: از مجموع کل سهمیه اختصاصی تبصره 16 تاکنون تعدادی از بانک‌ها خصوصی متأسفانه در پرداخت تسهیلات یاد شده هیچ گونه همکاری نکردند که در این راستا اقدامات لازم برای این گونه بانک‌ها اتخاذ می‌شود.

باستین اضافه کرد: بانک‌های دولتی در استان بوشهر از مجموع یک‌ هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار قابلیت پرداخت، حدود 78 درصد آن پرداخت کرده‌اند که این رقم بسیار خوبی است.

وی افزود: در 2 جلسه قبل که توسط وزارتخانه‌های کشور و اقتصاد و دارایی ارزیابی شد، استان بوشهر جایگاه نخست در پرداخت تسهیلات تبصره 16 در کشور به خود اختصاص داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تسریع پرداخت تسهیلات تبصره 16 در استان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: تا 31 تیر ماه فرصت پرداخت این تسهیلات وجود دارد که امید می‌رود این مبلغ پرداختی افزایش یابد.

باستین با بیان اینکه تعدادی از افراد متقاضی دریافت تبصره 16 برای ارائه مدارک اقدام نکرده‌اند گفت: گرچه دستگاه‌های اجرایی طرح‌های متقاضیان به بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی ارسال کرده‌اند، اما تعدادی از متقاضیان ضمن عدم مراجعه به بانک‌ها نسبت به تکمیل پرونده‌های خود اقدام نکرده‌اند.

وی با تأکید بر مراجعه متقاضیان دریافت وام تبصره 16 تا روز دوشنبه جاری به بانک‌ها و تشکیل پرونده افزود: این نوع وام‌ها تنها نیاز به یک ضامن دارد و افراد متقاضی باید هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت وام اقدام کنند و اگر تا روز دوشنبه متقاضیان اقدام نکنند به منزله انصراف تلقی و متقاضیان دیگر جایگزین می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر استفاده حداکثری از تسهیلات تبصره 16 برای ایجاد مشاغل خرد، روستایی و تثبیت اشتغال را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: بانک‌های عامل، پرداخت تسهیلات کارفرمایی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و سربازان منقضی از خدمت دارای مهارت را در اولویت قرار دهند.

باستین تأکید کرد: بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات تبصره 16 در استان بوشهر تلاش کنند با حضور شبانه‌روزی کارکنان در بانک‌ها از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند تا پرداخت اینگونه تسهیلات به بالای 90 درصد سهمیه ابلاغی افزایش یابد.

وی یکی از ارزیابی شاخص عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان بوشهر را پرداخت تسهیلات بانکی تبصره 16 دانست.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : معاون اقتصادی ,گزارش تصویری
  • کد خبر : 37333
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین