پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/29 15:41
  • 1401/12/11 - 12:44
  • - تعداد بازدید: 145
  • - تعداد بازدیدکننده: 144
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی:

فاز ۱۴ پارس جنوبی تحقق عینی اقتصاد مقاومتی است

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: فاز ۱۴ پارس جنوبی تجسم عینی اقتصاد مقاومتی و اراده ایرانی است که امروز با حضور رئیس جمهور در استان بوشهر افتتاح شد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: فاز ۱۴ پارس جنوبی تجسم عینی اقتصاد مقاومتی و اراده ایرانی است که امروز با حضور رئیس جمهور در استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش  روابط عمومی استانداری بوشهر، پرویز فتاح روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی افزود: ۱۰۰درصد همه امور این فاز شامل طراحی و اجرا  توسط مهندسان و پیمانکاران ایرانی اجرا شده است.

وی یادآورشد: اجرای این فاز توسط متخصصان و پیمانکاران داخلی باعث شد تا درآمد های ناشی از انجام آن به جیب ایرانیان برود .

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهارکرد: خارجی ها درحالی از اجرای این پروژه انصراف دادند که فکر می کردند فاز ۱۴ روزی زمین می ماند درحالیکه این کار بدست باکفایت ایرانی ها به سامان رسید.

فتاح ادامه داد: ۱۴ عدد خاصی نزد ما ایرانیان هست که بعنوان آخرین فاز پارس جنوبی امروز در ایام شعبانیه افتتاح می شود و به این عدد متبرک شد.

وی گفت: اجرای کار این فاز با حمایت های دولت و عزم و اراده متخصصان به لطف خدا روی زمین نماند.

فتاح افزود: این پروژه در تراز فنی و استانداردهای بین المللی انجام شده است.

وی یادآورشد: فاز ۱۴ پارس جنوبی مرز دانش در عرصه نفت وگاز در دنیا است که همه ابعاد  این فاز به نتیجه رسیده است.

فتاح با اشاره به اینکه تزریق روزانه ۵۰میلیون متر مکعب گاز حاصل این پروژه در زمستان امسال اثرات مثبت فاز ۱۴ است گفت:  اقتصادی بودن پروژه از دیگر دستاوردهای این فاز است طوریکه به مدت یکسال تمام سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری آن بر می گردد و پس از آن درآمدهای حاصله بعنوان سود به درآمدهای کشور اضافه خواهد شد.

  رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: مدیریت یکپارچه فنی و علمی برای  ابعاد مختلف اجرای فاز ۱۴  در دریا  نتیجه خروجی این پروژه مهم است.

فتاح آمادگی بنیاد مستضعفان را برای اجرا و بهره برداری از چنین پروژه هایی اعلام کرد و افزود:  از همه کسانی که در اجرای این پروژه نقش داشتند قدردانی می شود.

  • گروه خبری : استاندار
  • کد خبر : 34825
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین