پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/29 15:41
  • 1402/03/20 - 13:23
  • - تعداد بازدید: 139
  • - تعداد بازدیدکننده: 132
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرپرست مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقى استانداری بوشهر مطرح کرد

ابلاغ ساز و کارهای اجرایی برای رفع اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر

سرپرست مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقى استانداری بوشهر با اشاره به بخشنامه و شیوه‌نامه رسیدگی و رفع اختلاف ‌دستگاه‌های اجرائی گفت: با هدف کاهش دستگاه‌های دولتی به مراجع قضایی برای رفع اختلاف دستگاه‌های اجرایی شیوه‌نامه ان ابلاغ شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، سید حسن موسوی با استناد به آیین‌نامه چگونگی رفع اختلافات بین دستگاه‌هایی اجرایی مصوب 1386 هیئت وزیران اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند هر گونه اختلاف حقوقی‌ پس از رعایت موارد مندرج در آیین‌نامه و شیوه‌نامه یاد شده، موضوعات در درخواست نامه رفع اختلاف به مرجع رفع اختلاف دستگاه‌های اجرایی استان ارسال کنند تا ضمن تشکیل پرونده و تعیین وقت برای تشکیل جلسه رسیدگی اقدام شود.

وی  اضافه کرد: مسئولیت استنکاف از موارد ارائه شده، بر عهده شخص مدیر مستکف است و یقیناً هیئت رسیدگی به تخلفات مستقر در نهاد ریاست جمهوری معرفی می‌شوند.

سرپرست مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقى استانداری بوشهر بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه رفع اختلاف میان دستگاه‌های اجرایی ، دستگاه‌ها نباید شکایت خود را قضایی کنند.

موسوی افزود: بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر توجه به اثربخشی و کارایی در فرآیندها و روش‌های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات با هدف کاهش مراجعه دستگاه‌های اجرایی به قضایی برای حل اختلافات باید شیوه‌نامه یاد شده در دستور کار قرار گرفته شود.

  • گروه خبری : مدیران ستادی
  • کد خبر : 36731
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین