جمعه 30 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/29 15:41
  • 1389/02/07 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 75
  • - تعداد بازدیدکننده: 73
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

امضاي تفاهمنامه همكاري بين مديريت بحران و پارك علم و فناوري خليج فارس

در راستاي ارتقاي سطح همكاري‌هاي بخش دانشي و پژوهشي استان بوشهر و دستگاه‌هاي اجرايي ستادي، تفاهمنامه همكاري علمي، پژوهشي و آموزشي، بين اداره كل مديريت بحران استان بوشهر و پارك علم و فناوري خليج فارس امضا شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري بوشهر، تفاهمنامه همكاري علمي، پژوهشي و آموزشي ياد شده، به امضاي عبدالمجيد مصلح، رئيس پارك علم و فناوري خليج فارس و غلامرضاكشتكار، مدير‌كل مديريت بحران استان و مشاور عالي در پدافند غيرعامل رسيد.

هدف از امضاي اين تفاهمنامه، ارتقاي سطح همكاري‌هاي بخش اداري و اجرايي استان بوشهر با پارك علم و فناوري خليج فارس و ايجاد و گسترش همكاري‌هاي متقابل در زمينه‌هاي علمي، پژوهشي و آموزشي، با به‌كارگيري تمام امكانات طرفين، اعلام شده است.

بررسي اولويت‌هاي تحقيقاتي واحدهاي زير پوشش طرفين به منظور هدايت و حمايت طرح‌هاي تحقيقاتي مشترك در تامين نيازهاي مطالعاتي و پژوهش‌هاي كاربردي و ارتقاي برنامه‌ريزي، بررسي، كاربردي‌سازي و همكاري متقابل به منظور توسعه پايدار بين پايگاه‌هاي ناشي و ساختار اداري و گسترش دانش فني استان به ويژه در مديريت بحران و پدافند غير‌عامل، انجام پروژه‌هاي كاربردي در بخش‌هاي مذكور در قالب رسانه‌هاي دانشجويان تحصيلات تكميلي و پروژه‌هاي تحقيقاتي مستقل و تلاش براي ارتقاي سطح منابع انساني بخش مديريت بحران و پدافند غيرعامل استان با انجام مشترك فعاليت‌هاي آموزشي، از مفاد تفاهمنامه مذكور است.

بهره‌مندي طرفين از امكانات يكديگر از قبيل توان فكري، تجربي، پژوهشي، آزمايشگاهي، كارگاهي، كتابخانه‌اي، ارتباطات بين‌المللي و داده‌هاي قابل استفاده در زمينه امور پژوهشي و علمي، برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و نشست‌هاي علمي مشترك، فراهم كردن امكان بازديد مشترك محققان، كارشناسان، اعضاي هيئت علمي و دانشجويان از واحدهاي علمي، پژوهشي و توليدي زير پوشش طرفين به منظور ارتقاي زمينه‌هاي مشترك همكاري از ديگر مواد تفاهمنامه مذكور است.

به منظور پيشبرد اجراي مفاد اين تفاهمنامه دو ساله، كميته‌اي متشكل از نمايندگان طرفين با عنوان كميته مشترك هماهنگي تشكيل مي‌شود كه در زمينه‌هاي فعال‌سازي، نظارت هماهنگ‌سازي فرآيندها و پيگيري مفاد اين تفاهمنامه اقدام و هر گزارشي براي تصويب و ارزيابي به مسئولان ذي‌ربط ارائه كند.

پس از امضاي قرارداد فوق، رئيس پارك علم و فناوري خليج فارس از توان و ظرفيت موجود در مجموعه مذكور و پروژه‌هاي انجام شده بازديد كرد و مقرر شد در نشست جداگانه با شركت‌هاي مستقر در پارك علم و فناوري خليج فارس و نيز نخبگان آن حوزه، مشكلات و مسائل مرتبط با مديريت بحران و پدافند غيرعامل مطرح شود و راهكارهاي حل آن‌ها مورد بررسي قرار گيرد.

عبدالمجيد مصلح نيز اين امر را گشايشي در مسير ارتقاي بهره‌وري اعتبارات پژوهشي دانست و عنوان داشت: اگر تمام دستگاه‌هاي اجرايي بدنه دولتي بتوانند با مراكز علمي و پژوهشي مرتبط در زمينه فعاليت خود ارتباط برقرار كنند مي‌توانند در دستيابي به نتايج علمي سرعت قابل توجهي ايجاد كند و از سويي ديگر پژوهشگران با فضاي اجرايي در كشور آشنا مي‌شوند و كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي نيز به مرور تجربيات دانشگاهي و تئوريك مي‌پردازند و بدينوسيله طرفين به ارتقا و ظهور ظرفيت‌هاي خود مي‌رسند.

وي اظهار داشت: علاوه بر اين، انجام پروژه‌ها به صورت گروه‌هاي كاري موجب برقراري ارتباط صميمي و هماهنگي بيشتر مي‌شود كه اميد است گسترش و ادامه طرح به بومي‌سازي دانش در حوزه‌هاي مورد نياز منجر شود.

مدير‌كل مديريت بحران استان بوشهر نيز در ارتباط با هدف از امضاي تفاهمنامه گفت: در راستاي بيانات مقام معظم رهبري در ارتباط با نامگذاري سال 1389 به عنوان همت مضاعف و كار مضاعف و همچنين وجود ظرفيت‌هاي دانشي در حوزه‌هاي علمي و پژوهشي استان ايجاد پلي براي تعامل سازنده بين پايگاه دانشي در راس آن پارك علم و فناوري كه به عنوان مهد ظهور دانش‌هاي نو بنياد در جهان مطرح است و سيستم‌هاي اجرايي اداري، امري سودمند است.

غلامرضا كشتكار خاطرنشان كرد: اميدواريم با تجميع توان علمي پارك و توان اجرايي مجموعه مديريت بحران و پدافند غيرعامل بتوانيم هم‌افزايي و نتيجه‌اي فراتر از توان هر يك از گروه‌ها برسيم تا گامي براي تحقق منويات مقام معظم رهبري برداشته باشيم و با همتي مضاعف بتوانيم كاري مضاعف و شايسته نظام مقدس جمهوري اسلامي ارائه كنيم.

 
  • گروه خبری : آرشیو
  • کد خبر : 75
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین