معاون اقتصادی استاندار بوشهر خبر داد:
برپایی نمایشگاه توانمندی اقتصادی و فرصتهای سرمایهگذاری در ۱۰ شهرستان استان بوشهر
معاون اقتصادی استاندار بوشهر از برپایی نمایشگاه توانمندی اقتصادی و فرصتهای سرمایهگذاری در ۱۰ شهرستان استان بوشهر خبر داد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از برپایی نمایشگاه توانمندی اقتصادی و فرصتهای سرمایهگذاری در ۱۰ شهرستان استان بوشهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان بوشهر، با بررسی تقویم پیشنهادی نمایشگاههای استان بوشهر برای سال آینده، اظهار داشت: بوشهر ظرفیتهای بسیار بالایی دارد اما معرفی این ظرفیتها مغفول مانده است؛ بنابراین تحقق رشد سرمایهگذاری در این استان نیازمند معرفی آن به سرمایهگذاران ملی است.
وی افزود: برگزاری نمایشگاههای تخصصی از توانمندیهای اقتصادی این استان، بستر مناسبی برای معرفی این ظرفیتها در سطح ملی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاهها نباید تنها عرضه مستقیم باشد بلکه این رویدادها باید متناسب با ظرفیتهای نسبی استان برای توسعه زنجیره ارزش و اشتغالزایی برنامه ریزی شود.
وی عنوان کرد: در این راستا برپایی نمایشگاههای گردشگری، صنایع دستی، صنایع دریایی، خرما و ته لنجی در دستور کار قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استان بوشهر بیان کرد: سه نمایشگاه توانمندی اقتصادی و فرصتهای سرمایهگذاری، مشاغل خانگی و گردشگری و صنایع دستی در همه شهرستانهای استان بوشهر برگزار شود.
باستین با بیان اینکه در زمان حاضر هشت شهرستان بوشهر سایت نمایشگاهی مجزا ندارند، گفت: برگزاری نمایشگاهها باید با هماهنگی و نقشآفرینی فرمانداریها برنامهریزی و برپا شود.
وی از پیشنهاد اعضای کارگروه مبنی بر برپایی نمایشگاههای تخصصی مزیتی استان بوشهر مانند شیلات در تهران و کشورهای همسایه به تولیگری استان بوشهر استقبال و تاکید کرد: برپایی این نمایشگاهها به منظور معرفی بهتر ظرفیتهای اقتصادی و ارتباطات با سرمایهگذاران در دستور پیگیری قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: کمیته عالی بازاریابی باید در این استان تشکیل شود و مدیران و مسئولان بنادر، اصناف، صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و دیگر دستگاههای مرتبط در این کمیته همکاری کنند.
باستین گفت: در این راستا برای جذب بازرگانان و سرمایهگذاران باید تخفیفها و مشوقهای کاربردی و مشخص، برنامه ریزی و اعلام شود.
وی تاکید کرد: در این زمینه باید شرکتها و هلدینگهای همکار مشخص و شرح وظایف هر یک از اعضای کارگروه نیز برای نقش آفرینی موثر روشن شود.
انتهای پیام/
نظر دهید