پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/29 15:41
  • 1402/06/26 - 16:55
  • - تعداد بازدید: 114
  • - تعداد بازدیدکننده: 105
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار بوشهر :

چاه‌های کشاورزی غیرمجاز استان بوشهر تعیین تکلیف شود

استاندار بوشهر با بیان اینکه مصرف آب از طریق چاه‌های غیرمجاز کنترل شده نیست گفت: لازم است هرچه سریعتر چاه‌های غیرمجاز کشاورزی استان بوشهر تعیین تکلیف شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در جلسه کارگروه الگو کشت در استان بوشهر نقش مهم مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در هر برنامه و طرحی که با مشارکت مردم اجرایی شود میزان موفقیت آن قابل توجه است و مشکلات بزرگ با کمک و همکاری مردم حل و فصل می‌شود.

وی به طرح الگوی کشت پرداخت و با بیان اینکه فعالیت این مهم سال گذشته در دشت شبانکاره قابل قبول بود گفت: در این دشت حجم قابل توجهی از اراضی تحت کشت محصولات جالیزی کاهش یافت و کشت گندم افزایش یافت.

استاندار بوشهر باتأکید بر تدوین جدول الگوی کشت شهرستان‌های استان بوشهر افزود: در این جدول باید همه موارد از جمله درآمدزایی، بهره‌وری، جایگزین کشت و آموزش کشاورزان مورد توجه قرار گرفته شود.

محمدی‌زاده دسته‌بندی محصولات کشاورزی تحت پوشش الگوی کشت را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در اجرایی شدن طرح الگوی کشت سیاست‌های تشویقی و تنبیهی باید مورد توجه قرار گرفته شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح الگوی کشت در 4 شهرستان دیر، دشتستان، دشتی و جم گفت: اقدامات ترویجی و آموزشی هر شهرستان بر اساس کشت نوع محصول تدوین و اجرایی شود.

استاندار بوشهر یکی از سیاست‌های مهم الگوی کشت را بهره‌وری مطلوب از آب کشاورزی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرف آب از طریق چاه‌های غیرمجاز کشاورزی کنترل شده نیست لازم است هرچه سریعتر این چاه‌ها تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : استاندار,گزارش تصویری
  • کد خبر : 38610
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین