پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/29 15:41
  • 1402/05/16 - 15:43
  • - تعداد بازدید: 144
  • - تعداد بازدیدکننده: 143
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر خبر داد:

تامین اعتبار طرح‌های فرهنگی از محل مسئولیت‌های اجتماعی حوزه نفت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم ساخت کتابخانه مرکزی در بوشهر، از تامین اعتبار برای حوزه فرهنگ و رفع مشکلات زیرساختی کتابخوانی استان از محل مسئولیت‌های اجتماعی حوزه نفت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، اکبر پورات در نخستین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال 1402 که به ریاست وی و با حضور مدیران دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان عصر یکشنبه در سالن شماره یک استانداری بوشهر برگزار شد، گفت: طبق تازه‌ترین نامه ابلاغی محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری، اعتباری از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزات نفت برای تزریق به حوزه فرهنگ استان بایستی اختصاص بیابد که قطعا در صورت اختصاص این اعتبار، بخش قابل‌توجهی از بودجه فرهنگی استان تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه حوزه فرهنگ با وجود تأکید حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور، همچنان در حوزه اعتبار با مشکلاتی مواجه است. البته در این حوزه در این دو سال اتفاقات خوبی افتاده؛ اما همچنان خلأهایی در آن وجود دارد که در تلاش هستیم رقم ابلاغی از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری را که مبلغ قابل‌تأملی است، از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت اخذ کنیم و بخشی از این اعتبار را صرف ساخت‌و‌سازهاری فرهنگی مثل کتابخانه‌های عمومی و بخشی دیگر را نیز صرف فعالیت‌های فرهنگی در محورهای مختلف کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهربیان کرد: کتابخانه مرکزی یکی از خلأهای بزرگ حوزه کتابخوانی استان بوشهر است که این کتابخانه اکنون در جانمایی زمین به مشکل برخورده که با همکاری شهرداری و دستگاه‌های مرتبط تلاش می‌کنم طی 10 روز اخیر مسئله زمین این مرکز بزرگ فرهنگی را حل کنیم تا خیلی زود زمینه ساخت آن فراهم شود.
 
پورات سپس بر برگزاری نشست‌های انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان در مرکز و شهرستان‌های آن تاکید کرد و گفت: سلسله‌های نشست‌های این انجمن باید به‌شکل منظم هر دو ماه یک بار برگزار شود و مصوبات این جلسات باید در مدت زمان مناسب اجرایی شوند. ضروری است از این پس در حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب مصمم‌تر گام برداریم.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی
  • کد خبر : 37725
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین