پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/29 15:41
  • 1402/06/13 - 15:06
  • - تعداد بازدید: 174
  • - تعداد بازدیدکننده: 164
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خبر داد؛

میگو، گوجه فرنگی و خرما محصولات استراتژیک استان بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهرگفت: استان در عرصه صادرات و تولید نقش مهمی دارد و میگو، گوجه فرنگی و خرما در بخش مصرف و صادرات از محصولات مهم و استراتژیک استان بوشهر است.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در آیین معرفی سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر به ظرفیت‌های این استان پرداخت و اظهار داشت: استان بوشهر در بخش‌های تولیدی، اقتصادی، کشاورزی و حوزه شیلات از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر نیز جایگاه استاندارد در جامعه در عرصه‌های مختلف را مهم دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از بخش خصوصی و فراهم شدن خدمات لازم تسهیل‌گری در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

علی باستین رعایت استاندارد در توسعه و پیشرفت جامعه را مهم دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ استاندارد در بخش‌های تولید محصولات، فرآوری، بسته‌بندی، خدمات و دیگر بخش‌ها الزامی و اجباری است.

وی مهمترین نقطه اعتمادسازی برای مصرف یک کالا و خدمات را رعایت استاندارد دانست و تصریح کرد: کیفیت، ایمنی و سلامت از محورهای مهم تولید محسوب می‌شود و تضمین کننده محصول و خدمات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با بیان اینکه توجه به استاندارد تنها مختص اداره کل استاندارد نیست و همه دستگاه‌ها باید نقش‌آفرینی کنند افزود: استان بوشهر در عرصه صادرات و تولید نقش مهمی دارد و میگو، گوجه فرنگی و خرما در بخش مصرف و صادرات از محصولات مهم و استراتژیک استان بوشهر است.

باستین با اشاره به صادرات این محصولات به کشورهای مختلف تصریح کرد: رعایت استاندارد در تولید و فرآوری این محصولات یک الزام ضروری و اجباری است و همه دستگاه‌ها باید در ارتقا استانداردهای آن همکاری و مشارکت کنند.

وی صادرات خدمات فنی و مهندسی استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر قابلیت مهمی در زمینه آزمایشگاه همکار استاندارد دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بر تدوین استاندارد محصولات استراتژیک استان تأکید کرد و گفت: باید در تدوین استاندارد محصولات استان در زمینه تولید، فرآوری، عمل‌آوری اقدام شود.

وی با قدردانی از خدمات رامشی برای مشتاقی سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : معاون اقتصادی ,گزارش تصویری
  • کد خبر : 38514
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین