پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/29 15:41
  • 1402/01/24 - 02:55
  • - تعداد بازدید: 158
  • - تعداد بازدیدکننده: 157
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

خروج گندم از استان بوشهر ممنوع است/ لزوم برخورد و مقابله با دلالان خرید گندم

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم برخورد و مقابله با دلالان خرید گندم گفت: خروج گندم از استان بوشهر ممنوع است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم برخورد و مقابله با دلالان خرید گندم گفت: خروج گندم از استان بوشهر ممنوع است.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در نشست با مدیران و کارکنان سازمان غله استان بوشهر اظهار داشت: سازمان غله در تحقق هر دو رکن شعار سال نقش‌آفرین است و با تمهیدات لازم، می‌توانند در کنترل قیمت نان موثر بوده و در سفره مردم اثرگذار باشند.

 

 وی افزود: کیفیت نان و قیمت نان، دو موضوع مهم برای مردم است و مدیران باید در این مسیر راهبری کنند.

 

معاون اقتصادی استاندار بوشهر تاکید کرد: در ایام نوروز کمبود نان نداشتیم و در ذخیره‌سازی آرد نیز اقدامات ارزشمندی در استان انجام شد.

 

وی با اشاره به آغاز خرید گندم در استان افزود: اداره غله با حساسیت در این زمینه ورود کرده و اجازه سوء استفاده به دلالان و واسطه‌گران را ندهد.

 

برخورد قاطع و قانونی با دلالان گندم

باستین بیان کرد: امسال افزایش باران‌ رحمت الهی سبب شد که برداشت گندم استان چند برابر شود و باید همکاری لازم‌ با عاملان خرید گندم داشته باشیم و اجازه نفوذ به دلالان را ندهیم.

 

وی ابراز داشت: تولیدکنندگان گندم با زحمت این محصول را عمل آورده‌اند و نباید حقشان ضایع شود.

 

باستین با بیان اینکه، آموزش نانوایان برای بهبود کیفیت نان لازم و ضروری است گفت: هر چند کیفیت نان بهتر شده ولی باید هنوز نیز بالاتر رود که این مهم با بهبود وضعیت کیفی آرد میسر می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه از خمیر مایه در استان استفاده نمی‌کنیم اضافه کرد: این موضوع باید آسیب‌شناسی شود تا کیفیت نان مصرفی مردم بالاتر رود.

 

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: کشتی‌های فله گندم، اردیبهشت وارد استان می‌شوند که در اشتغال و درآمد و زنجیره تولید موثر هستند و باید استفاده بهینه را از این موقعیت ببریم.

 

مشارکت بخش خصوصی در احداث انبارهای نگهداری کالاهای اساسی در استان بوشهر

باستین خواستار مشارکت بخش خصوصی در احداث انبارهای نگهداری کالاهای اساسی در استان شد و تصریح کرد: ضعف زیرساخت‌های نگهداری گندم و کالاهای اساسی داریم که ساخت سیلو و انبار و سردخانه، باید با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود.

 

وی افزود: برای این مهم، تسهیلات ارزان قیمت و واگذاری زمین به صورت مشارکتی برای اجرای این طرح باید انجام شود.

 

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه خروج گندم از استان ممنوع است یادآور شد: تنها در صورتی که گندم مازاد باشد و امکان نگهداری و ذخیره‌سازی وجود نداشته باشد، اجازه خروج دارند و اداره غله در این مسیر مدیریت کند.

 

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت استان در احداث کارخانه روغن گفت: سرمایه گذار برای این کارخانه اعلام آمادگی کرده و باید مدیران مرتبط استان، زمینه ایجاد این کارخانه را فراهم کنند، چرا که این کارخانه به توسعه استان و رونق تولید کمک می‌کند.

  • گروه خبری : معاون اقتصادی
  • کد خبر : 35456
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین