پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/29 15:41
  • 1402/04/01 - 13:51
  • - تعداد بازدید: 228
  • - تعداد بازدیدکننده: 226
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون سیاسی استاندار بوشهر خبر داد:

ثبت نام 90 هزار نفر از اتباع استان بوشهر در سامانه مهاجران خارجی

معاون سیاسی استاندار بوشهر از ثبت نام 90 هزار نفر از اتباع استان در سامانه مهاجران خارجی خبر داد.

معاون سیاسی استاندار بوشهر از ثبت نام 90 هزار نفر از اتباع استان در سامانه مهاجران خارجی خبر داد.

 

 

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، اکبر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال اظهار داشت: پیش بینی کارشناسان حوزه جمعیت نشان می‌دهد که در 15 سال آینده با بحران جمعیتی مواجه می شویم؛ روند جمعیتی کشور به سمت میانسالی و سالمندی و در واقع افزایش پیری جمعیت و کاهش جمعیت است.

 

وی افزود: این موضوعی است که در یک دهه گذشته بارها مورد هشدار و تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت تا بحران پیری جمعیت را بیش از پیش احساس کنیم.

 

پورات با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: مشوق های قانون جوانی جمعیت، سبب شده در حوزه ازدواج و فرزندآوری شرایط کمی بهتر شود.

 

پورات با تاکید بر اینکه هر جا هدفمند و راهبردی وارد میدان شدیم نتایج خوبی بدست آورده ایم، گفت: باید از ظرفیت نخبگان و هیات های اندیشه ورز در حوزه ترویج ازدواج، فرزندآوری و جوانی جمعیت کمک بگیریم.

 

وی، ادامه داد: از مهمترین مشوق هایی که در این قانون به تصویب رسیده، تامین مسکن و اشتغال جوانان است که در ستاد جوانی جمعیت استان از طریق نهضت ملی مسکن و بهره گیری از ظرفیت های اشتغال در استان بدنبال رفع موانع و تسهیل در ازدواج و فرزندآوری جوانان هستیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از ایجاد سازمان ملی مهاجرت و راه اندازی سامانه مربوط به مهاجران خبر داد و گفت: این سامانه موجب می شود آمار دقیقی از مهاجران در کشور داشته باشیم و بتوانیم برنامه ریزی های لازم را برای ارائه خدمات بهتر به عمل آوریم.

 

وی یکی از اولویت‌ها‌ و ماموریت‌های وزارت کشور و استانداری‌ها راساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی عنوان کرد و افزود: تا کنون نزدیک به 90 هزار نفر از اتباع خارجی استان بوشهر در این سامانه ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود این رقم به 110 هزار نفر برسد.

  • گروه خبری : معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی,گزارش تصویری
  • کد خبر : 36928
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین