پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/29 15:41
  • 1401/12/11 - 13:08
  • - تعداد بازدید: 148
  • - تعداد بازدیدکننده: 147
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
وزیر نفت:

بالاترین میزان افزایش تولید میعانات گازی در پارس جنوبی محقق شد

وزیر نفت گفت: از سال ۹۷، بالاترین میزان افزایش تولید میعانات گازی طی یک سال جاری انجام شده است.

وزیر نفت گفت: از سال ۹۷، بالاترین میزان افزایش تولید میعانات گازی طی یک سال جاری انجام شده است.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، جواد اوجی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی در عسلویه با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: در تامین منابع مالی و ارزی کشور قول می دهیم که این مهم با جدیت انجام شود.

 

وی افزود: درآمدهای ارزی تولید شده در صنعت نفت بالاتر از نیازهای ارزی کشور است و قول می دهیم که روز به روز این درآمد ارزی افزایش یابد.

 

وزیر نفت در خصوص فاز ۱۴ پارس جنوبی و نیز فاز ۱۱ چنین اظهارداشت: فاز ۱۴ آخرین پالایشگاه خشکی پارس جنوبی به شمار می رود که از توان متخصصین داخلی استفاده شده و دولت سیزدهم و وزارت نفت به دنبال این است که فاز ۱۱ به عنوان آخرین طرح دریایی پارس‌جنوبی طی یک تا ۲ماه آینده وارد مدار بهره‌برداری کند.

 

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۵۰ میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده و تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد برای کشور در پی داشته است.

 

وی با اشاره به فعالیت ۷۵ هزار نیرو و متخصص به شکل ثابت و ۲۰ هزار نیرو در قالب شناور در این منطقه، یادآور شد: در کنار فاز ۱۴، امروز طرح‌های پست برق پتروشیمی دماوند، مخازن ۹ گانه پتروشیمی سبز عسلویه، بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی پارس جنوبی در پارس جنوبی با اعتبار سه میلیارد دلار به بهره‌برداری می رسد.

  • گروه خبری : استاندار
  • کد خبر : 34826
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین