پنجشنبه 29 شهریور 1403
«جهش تولید با مشارکت مردم»
آخرین بروزرسانی: 1403/06/29 15:41
  • 1401/11/20 - 17:28
  • - تعداد بازدید: 191
  • - تعداد بازدیدکننده: 181
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار

استاندار تاکید کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های آبخیزداری

استاندار بوشهر بر لزوم ایجاد بسته‌های تشویقی برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های آبخیزداری استان بوشهر تاکید کرد.

استاندار بوشهر بر لزوم ایجاد بسته‌های تشویقی برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های آبخیزداری استان بوشهر تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح آبخیزداری دره گپ در شهرستان گناوه اظهار داشت: حجم مخزن این طرح، ۱۳۵ هزار متر مکعب است که از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی اجرایی و عملیاتی شده است.

 

وی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های سدسازی و آبخیزداری در استان بوشهر افزود: اکنون ۶ سد در حال ساخت در استان بوشهر داریم که به موازات باید نسبت به اجرای طرح‌های آبخیزداری نیز اهتمام ورزیم.

 

استاندار بوشهر خواستار ایجاد بسته‌های تشویقی برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های آبخیزداری شد و خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری با روش‌های علمی و نوین می‌تواند تحولی عظیم در بهبود وضعیت کشاورزی ایجاد کند.

 

محمدی‌زاده با مقایسه سدسازی در دوران پیش از انقلاب و شرایط کنونی تصریح کرد: قبل از انقلاب، تعداد انگشت شماری سد در سطح کشور داشتیم که اکنون حدود ۵۴۰ سد بزرگ و متوسط، یا تکمیل شده یا در حال ساخت است.

 

وی با اشاره به حذف استان بوشهر در انتفاع از آب سد چم‌شیر گفت: در بالای رودخانه زهره، سد چم‌شیر در حال ساخت بود که ۱.۷ میلیارد متر مکعب ظرفیت مخزن دارد.

 

محمدی زاده ابراز داشت: ۵۴۰ میلیون متر مکعب سهم استان بوشهر از این آب بوده و مقرر شد، دشت حیات داوود و لیراوی از این آب سیراب شوند که بدلیل عدم پیگیری و سهل‌انگاری، استان سهمی از این آب عظیم ندارد.

 

انتهای پیام/

  • گروه خبری : استاندار
  • کد خبر : 34360
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه ی گفتگوی آنلاین